Praca zdalna i spotkania online są już standardem w firmach na całym świecie. W Polsce także obserwujemy trend, który sprzyja dostawcom systemów do komunikacji na odległość. Prognozy sugerują, że wydatki w tym segmencie rynku będą rosnąć w tempie około 12,6% rocznie, osiągając wartość 19,1 miliarda dolarów do roku 2027 – prawie dwukrotnie więcej niż w 2022 roku – można przeczytać w najnowszym wydaniu magazynu CRN.
Badania pokazują, że aż 98% spotkań w firmach ma przynajmniej jednego uczestnika zdalnego. Bez względu na wielkość i branżę, organizacje dostosowują swoje przestrzenie biurowe do prowadzenia spotkań online.
Mimo że minęły już cztery lata od wybuchu pandemii, wiele firm wciąż boryka się z brakiem odpowiednich narzędzi. Tylko 48% firm uważa, że ich pracownicy mają dostęp do niezbędnej technologii, która zapewnia optymalne warunki pracy – zarówno zdalnej jak i stacjonarnej. To nie dziwi, że aż 86% menedżerów uznaje to za konieczność.
Co zdaniem ekspertów trzeba jeszcze poprawić? Które instytucje potrzebują większego wsparcia i edukacji jeśli chodzi o sprzęt i rozwiązania wideokonferencyjne? Więcej ciekawostek i wniosków, w tym również wypowiedzi Cypriana Dominiaka, który w naszej firmie od wielu lat zajmuje się tematem wideokonferencji, znajdziecie w najnowszym numerze CRN.